Plümer, Sandra (2024). Kongruentes Policy-Lernen als lernbedingter Policy-Wandel. Zum Koordinierungsmechanismus des Policy-Lernens in Regierungsformationen. Springer VS. 223 Seiten. ISBN: 978-3-658-44121-0.

Hauptsächlicher Artikelinhalt

Nils C. Bandelow

Abstract

Abstract

Sandra Plümer investigates the dynamics of policy learning and change, focusing on the transition from G8 to G9 school policy in North Rhine-Westphalia. Utilizing a micropolitical and interpretative policy process research approach, her study examines the complex interactions among policy actors, institutions, and external influences. She introduces the concept of congruent policy learning, which describes the relationship between shifts in actors’ beliefs and corresponding policy change.

-----

Bibliographie: Bandelow, Nils C. (2025). Plümer, Sandra (2024). Kongruentes Policy-Lernen als lernbedingter Policy-Wandel. Zum Koordinierungsmechanismus des Policy-Lernens in Regierungsformationen. Springer VS. 223 Seiten. ISBN: 978-3-658-44121-0. dms – der moderne staat – Zeitschrift für Public Policy, Recht und Management, 17(2-2024), 448-450. https://doi.org/10.3224/dms.v17i2.14

-----

Open-Access-Lizenz: Dieser Beitrag ist ab dem 16.01.2025 im Open Access unter der Creative-Commons-Lizenz CC BY 4.0 (Namensnennung 4.0 International) verfügbar. Weitere Informationen zur Lizenz und den Nutzungsbedingungen finden Sie hier.

Artikel-Details

Veröffentlicht: Januar 2025