Vom beredten Schweigen der Disziplin Erziehungswissenschaft im Umgang mit sexualisierter Gewalt in Geschichte und Gegenwart
Hauptsächlicher Artikelinhalt
Abstract
Abstract
The article asks how sexualized violence is dealt with in the German Educational Research Association (GERA/DGfE) and the discipline of Educational Science and characterizes this as eloquent silence. The focus is on three aspects in particular: Firstly, the article fundamentally reflects on the problem of silence and presents theoretical considerations on it. Secondly, it identifies structural patterns in how the German Educational Research Association (GERA/DGfE) deals with sexualized violence and, thirdly, asks for criteria for answering the question of whether the topic of sexualized violence has structurally arrived in the discipline and makes suggestions in this regard. The question of structures for dealing with sexualized violence is thus developed in two ways, both retrospectively and prospectively.
-----
Bibliographie: Baader, Meike Sophia: Vom beredten Schweigen der Disziplin Erziehungswissenschaft im Umgang mit sexualisierter Gewalt in Geschichte und Gegenwart, Erziehungswissenschaft, 68 (1-2024), S. 15-26.
https://doi.org/10.3224/ezw.v35i1.03
-----
Open-Access-Lizenz: Dieser Beitrag ist ab dem 13.06.2024 im Open Access unter der Creative-Commons-Lizenz CC BY 4.0 (Namensnennung 4.0 International) verfügbar. Weitere Informationen zur Lizenz und den Nutzungsbedingungen finden Sie hier.