Zur Verabschiedung des „Kerncurriculums Erziehungswissenschaft“ aus Sicht des Vorstands der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Hauptsächlicher Artikelinhalt
Abstract
The Executive Board of the Division of Vocational and Business Education’s Perspective on the Adoption of the “Core Curriculum for Educational Studies”
Abstract
This statement aims to include and to strengthen the intended disciplinary understanding regarding curricular content and structure. This commentary is based on a survey of the members of the Division of Vocational and Business Education which featured a request for feedback on the revised draft version, as well as critical and constructive discourse within the Executive Board as the authors of this contribution.
-----
Bibliographie: Herkner, Volkmar/Kögler, Kristina/Kremer, H.-Hugo: Zur Verabschiedung des „Kerncurriculums Erziehungswissenschaft“ aus Sicht des Vorstands der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Erziehungswissenschaft, 69 (2-2024), S. 81-85. https://doi.org/10.3224/ezw.v35i2.09
-----
Open-Access-Lizenz: Dieser Beitrag ist ab dem 04.12.2024 im Open Access unter der Creative-Commons-Lizenz CC BY 4.0 (Namensnennung 4.0 International) verfügbar. Weitere Informationen zur Lizenz und den Nutzungsbedingungen finden Sie hier.