Introduction to the Special Issue “Quality in Extended Education”
Main Article Content
Abstract
Bibliography: Jutzi, Michelle/Windlinger, Regula/Bolliger, Lynn: Introduction to the Special Issue “Quality in Extended Education”, IJREE – International Journal for Research on Extended Education, Vol. 12, Issue 2-2024, pp. 78-80.
Article Details
Literature
Allemann-Ghionda, C. (2009). Ganztagsschule im europäischen Vergleich. Zeitpolitiken modernisieren – durch Vergleich Standards setzen? In L. Stecher, C. Allemann-Ghionda, W. Helsper &E. Klieme (Hrsg.), Ganztägige Bildung und Betreuung (S. 190–208). Beltz.
Annen, L., Brückel, F., Kuster, R. & Neresheimer, C. (2017). Orientierungsqualität. In F. Brückel, R. Kuster, L. Annen&S. Larcher (Hrsg.), Qualität in Tagesschulen/Tagesstrukturen (QuinTaS) (Bd. 1, S. 7–9). hep.
Australian Children‘s Education and Care Quality Authority. (2024). Guide to the national quality framework.
Fischer, N., Elvstrand, H. & Stahl, L. (2022). Promoting quality of extended education at primary schools in Sweden and Germany: A comparison of guidelines and children’s perspectives. Zeitschrift für Grundschulforschung(15), 273–289. https://doi.org/10.1007/s42278–022–00148–9
Fischer, N. & Kielblock, S. (2021). Was leistet die Ganztagsschule? Grundlagen, Designs und Ergebnisse der Ganztagsschulforschung. In T. Hascher (Hrsg.), Handbuch Schulforschung (S. 1–21).
Fischer, N. & Klieme, E. (2013). Quality and Effectiveness of German All-Day Schools: Results of the “Study on the Development of All-Day Schools”. In J. Ecarius, E. Klieme, L. Stecher & J. Woods (Hrsg.), Extended education – an international perspective: Proceedings of the international conference on extracurricular and out-of-school time educational research (S. 27–52). Barbara Budrich.
Fischer, N.&Theis, D. (2014). Quality of extracurricular activities – considering developmental changes in the impact on school attachment and achievement. Vorab-Onlinepublikation. https://doi.org/10.25656/01:9687
Lilla, N. & Schüpbach, M. (2019). How attendance of all-day schools in Germany relates to second grade foreign language students’ reading achievement in German in primary school. In M. Schüpbach & N. Lilla (Hrsg.), Research. Extended education from an international comparative point of view: WERA-IRN Extended Education conference volume (S. 71–82). Springer.
National Afterschool Association. (2011). Core knowledge and competencies for afterschool and youth development professionals. National Afterschool Association.
Scheerens, J. (1990). School Effectiveness Research and the Development of Process Indicators of School Functioning. School Effectiveness and School Improvement, 1(1), 61–80. https://doi.org/10.1080/0924345900010106
Schüpbach, M. (2018). Useful terms in English for the field of extended education and a characterization of the field from a Swiss perspective. International Journal for Research on Extended Education, 6(2–2018), 132–143. https://doi.org/10.3224/ijree.v6i2.04
Strätz, R., Hermens, C., Fuchs, R., Kleinen, K., Nordt, G. & Wiedemann, P. (2003). Qualität für Schulkinder in Tageseinrichtungen. Beltz.
Willems, A. S. & Becker, D. (2015). Ganztagsschulen – Qualitätsmodelle, Potenziale und Herausforderungen für die Schulpraxis und die empirische Schul- und Unterrichtsforschung. In H. Wendt & W. Bos (Hrsg.), Auf dem Weg zum Ganztagsgymnasium: Erste Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitforschung zum Projekt Ganz In (S. 32–66). Waxmann.