» Open Access
The journal is published with a 24-month embargo period. Every issue will be provided for Open Access 24 months after the date of publication.

Latest Issues in Open Access:
ZISU 11 (2022): Entwicklungsprozesse in Schule und Unterricht verstehen
ZISU 10 (2021): Ungewissheit als Dimension pädagogischen Handelns
ZISU 9 (2020): Unterrichts- und Schulpraxis – Deutungsmuster und Habitusentwicklung – Inszenierungen des Lehrerberufs
ZISU 8 (2019): Die Praxis der Lehrer*innenbildung. Ansätze – Erträge – Perspektiven
ZISU 7 (2018): Berufskultur und Lehrersein. Kulturtheoretische Zugänge in der Lehrerforschung
ZISU 6 (2017): Performativität und Medialität im Unterricht
ZISU 5 (2016): Ergebniskulturen
ZISU 4 (2015): Dinge, Wissen, Fachkulturen. Materialitäten in Unterricht und Schule
ZISU 3 (2014): Professionalisierung und Deprofessionalisierung im Lehrer/innenberuf
ZISU 2 (2013): Zeigen und Entdecken lassen
ZISU 1 (2012): Urteilsbildung

» Creative Commons License
All Open Access content of the journals of Verlag Barbara Budrich published as of 01.01.2021 is authorized by a CC BY 4.0 license. This license includes dissemination, electronic storage, editing and reproduction, if: (a) information on the copyrights, the license and reference to editing are appropriately provided.

[valid until end of 2020: CC BY-SA 4.0]
[valid until early 2018: CC BY-NC-ND 3.0]